Media Volvo Cars Romania

Volvo EX90 câștigă titlul „World Luxury Car”

Written by Andrei Huidan | 24.04.2025

Comunicat de presă

Modelul integral electric Volvo EX90 este considerat a fi etalonul segmentului auto de lux, format din mașinile lansate în ultimele 12 luni, potrivit juriului de experți al World Car Awards. SUV-ul nostru de familie cu șapte locuri câștigă titlul „World Luxury Car” datorită interiorului său confortabil și rafinat, tehnologiei avansate de siguranță și designului scandinav distinct.

EX90 a obținut acest titlu săptămâna trecută, în cadrul anunțului oficial ce a avut loc înainte de Salonul Auto Internațional de la New York. Juriul World Car Awards, format din 96 de jurnaliști auto din 30 de țări, a evaluat modelul EX90 în cadrul unor teste ample de condus, unde a putut aprecia pe deplin rularea silențioasă dar puternică oferită de cei 510 cai putere ai versiunii cu două motoare, precum și interiorul ergonomic și luxos, conceput pentru confortul călătoriilor lungi.

Ne bucurăm să vedem că EX90 primește recunoașterea pe care o merită cu adevărat,” a declarat Håkan Samuelsson, CEO al Volvo Cars. „A avut o concurență acerbă, dar acest premiu dovedește că EX90 atrage unii dintre cei mai exigenți clienți din întreaga lume.”

Din perspectiva design-ului, abordarea pentru EX90 este una simplă, bazată pe principiile fundamentale ale designului scandinav – în special a principului conform căruia forma urmează funcția. Partea frontală inspiră încredere, dar este rotunjită pentru a permite un flux de aer optim. Acest design, combinat cu elemente integrate precum geamurile laterale, contribuie semnificativ la aerodinamică și eficiență.

Integrarea sistemului lidar a reprezentat o provocare din punct de vedere aerodinamic, dar s-a dovedit a fi esențială pentru siguranță atunci când este combinată cu camerele, radarele și senzorii ultrasonici. Împreună, acestea oferă o imagine detaliată a mediului înconjurător. Pentru eficiență maximă și reducerea rezistenței la înaintare, lidarul a fost integrat discret în centrul plafonului, sub un capac cu design aerodinamic.

Interiorul, unul dintre cele mai silențioase din segment, introduce materiale progresiste care reflectă viziunea unică a Volvo asupra luxului modern. Un exemplu este Nordico – o tapițerie fără piele, cu aspect elegant, realizată din materiale reciclate și materii prime de origine biologică provenite din pădurile Suediei și Finlandei. Tehnologia avansată de iluminare LED reproduce spectrul natural al luminii solare, iar decorul din lemn retro-iluminat contribuie la atmosfera rafinată din habitaclu.

Datorită configurației cu șapte locuri, EX90 oferă un avantaj rar în segment: un spațiu generos pentru bagaje. Cu toate cele șapte locuri ocupate, capacitatea portbagajului este de până la 324 litri. Dacă se rabatează rândul al treilea, spațiul de depozitare crește la 697 litri, ceea ce face ca EX90 să se distingă față de mulți dintre concurenții săi.

Odată cu acest titlu, Volvo Cars ajunge la trei premii World Car Awards, incluzând aici titlul „World Car of the Year” în 2018 pentru Volvo XC60 și „World Urban Car” în 2024 pentru Volvo EX30. În 2018, CEO-ul Volvo Cars, Håkan Samuelsson, a fost și primul câștigător al premiului „World Car Person of the Year”.


-------------------------------

Despre Volvo Cars în România

În România, Volvo Cars este reprezentată de Grupul Euro Inter Trade, înființat în 1990 iar autoturismele sunt distribuite prin sucursala Forum Auto, care are peste 20 de ani de experiența pe piața locală.

 

Volvo Cars în 2024

Pentru anul 2024, Volvo Car Group a înregistrat un profit operațional record de 27 miliarde SEK. Veniturile din 2024 s-au ridicat la un nivel record de 400,2 miliarde SEK, în timp ce vânzările globale au atins un record de 763.389 de mașini.

 

Despre Volvo Car Group

Volvo Cars a fost fondată în 1927. Astăzi, este una dintre cele mai cunoscute și respectate mărci de automobile din lume, cu vânzări către clienți din peste 100 de țări. Volvo Cars este listată la bursa Nasdaq Stockholm, unde este tranzacționată sub simbolul „VOLCAR B”.

„Pentru viață. Pentru a oferi oamenilor libertatea de a se mișca într-un mod personal, sustenabil și sigur.” Acest scop se reflectă în ambiția Volvo Cars de a deveni un producător de automobile complet electrice și în angajamentul său de a-și reduce continuu amprenta de carbon, cu obiectivul de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2040.

În decembrie 2024, Volvo Cars avea aproximativ 42.600 de angajați cu normă întreagă. Sediul central al Volvo Cars, funcțiile de dezvoltare de produse, marketing și administrare se află în principal în Göteborg, Suedia. Uzinele de producție ale Volvo Cars sunt situate în Göteborg, Ghent (Belgia), Carolina de Sud (SUA), Chengdu, Daqing și Taizhou (China). De asemenea, compania are centre de cercetare, dezvoltare și design în Göteborg și Shanghai (China).

 

Andrei Huidan
Telefon: 021-3190642
Email: andrei.huidan@eit.ro