Media Volvo Cars Romania

Volvo depășește pragul de 1000 de unități livrate în România stabilind un nou record la finalul anului 2021

Written by Andrei Huidan | 11.01.2022
  • Un nou record de vânzări, 1006 unități Volvo livrate la finalul lui 2021 către clienți în România (+37% vs. 2020);
  • Modelele Recharge Plug-in Hybrid reprezintă 33% din totalul vânzărilor poziționând Volvo pe locul 4 în România în clasamentul vânzărilor de PHEV, conform APIA; 
  • 94% din vânzări sunt reprezentate de unități Volvo electrificate (MHEV & PHEV); 
  • Cel mai vândut model este Volvo XC60 cu 377 unități (+61% vs. 2020);
  • Volvo contribuie cu 3 modele în topul primelor 10 SUV-uri din clasa comparabilă înmatriculate în România în 2021, conform clasificării APIA.

Anul 2021 este anul în care EIT – Forum Auto Importatorul Volvo Cars în România, prin rețeaua sa de Dealeri autorizați, înregistrează un nou record de vânzări, livrând nu mai puțin de 1006 unități, în creștere cu 37% față de 2020.     

Cererea pentru modelele ce alcătuiesc gama Volvo Recharge a contribuit decisiv la depășirea pragului de 1000 de unități livrate, poziționând Volvo pe locul al 4-lea în România, în topul vânzărilor de autovehicule plug-in hybrid conform APIA.  

În 2021, o treime din mașinile Volvo vândute în România, au o motorizare plug-in hybrid, în creștere cu 50% față de 2020. Ponderea de 33% a modelelor Volvo Recharge, în totalul vânzărilor, este un nou record atins anul acesta de Volvo Cars în România prin Importatorul EIT – Forum Auto.

În continuare cele mai vândute modele rămân SUV-urile Volvo XC40, Volvo XC60 și Volvo XC90, modele ce au fost incluse în topul primelor 10 modele SUV din clasa comparabilă înmatriculate în România în 2021, conform clasificării APIA. 

Menținând trend-ul global, XC60 rămâne cel mai bine vândut model Volvo și în România, cu 377 mașini vândute în 2021, reprezentând o creștere de 61% față de anul 2020. 

Urmat de XC40 cu 249 unități și de XC90 cu 248, cel mai mare SUV din gama Volvo, modelul XC90 înregistrează în 2021 o creștere de 32% față de anul anterior.

Cu o cotă de piață mai mare decât cea raportată în anul 2020, conform datelor analizate la finele anului 2021, Volvo deține peste 10% din piața auto premium din România, strategia de dezvoltare  vizând menținerea aceluiași trend pozitiv și în 2022. 

Anul 2021 a mai reprezentat și anul extinderii rețelei de Dealeri autorizați Volvo Cars din România, trei noi parteneri alăturându-se familiei Volvo și demarând operațiunile de vânzări și service: Simode Impex Craiova, Autoworld Cluj-Napoca și Cybernet Autocenter Bacău. 

„Strategia de dezvoltare a rețelei de dealeri este esențială pentru business-ul nostru pentru că ne dorim să fim aproape de clienții noștri. În ultimii 3 ani am dublat numărul de dealeri autorizați Volvo care pot derula operațiuni de vânzări și service, astăzi având 8 parteneri care acoperă toate regiunile importante ale țării.” a declarat Cristina Stoian, Sales & Network Development Manager, EIT – Forum Auto. 

 

Pentru că inovația face parte din ADN-ul Volvo, anul 2021 a marcat momentul lansării pe piață a versiunii facelift a celui mai bine vândut model, Volvo XC60, odată cu introducerea sistemului de infotainment dezvoltat în parteneriat cu Google pe modelele XC60, S90, V90 Cross Country, dar și deschiderea comenzilor în România pentru primul model complet electric al producătorului suedez, Volvo XC40 Recharge. 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 


Note:

Despre Volvo Cars în România
În România, Volvo Cars este reprezentat de Grupul Euro Inter Trade, înființat în 1990 iar autoturismele sunt distribuite prin sucursala Forum Auto, care are peste 20 de ani de experiența pe piața locală.  

Despre Volvo Car Group
Volvo Cars a fost fondată în 1927. Astăzi, este una dintre cele mai cunoscute și respectate mărci de mașini din lume, cu vânzări de 661.713 mașini în aproximativ 100 de țări de-a lungul anului 2020. 

Începând din decembrie 2020, Volvo Cars a înregistrat aproximativ 40.000 (41.500) de angajați cu normă întreagă. Sediul central Volvo Cars, dezvoltarea produselor, departamentele de marketing și administrative sunt situate în principal în Göteborg, Suedia. Sediul central al Volvo Cars pentru APAC este situat în Shanghai. Principalele fabrici de producție auto ale companiei sunt situate în Göteborg (Suedia), Ghent (Belgia), Carolina de Sud (SUA), Chengdu și Daqing (China), în timp ce motoarele sunt fabricate în Skövde (Suedia) și Zhangjiakou (China) și componentele caroseriei în Olofström (Suedia).

Sub noua misiune a companiei, Volvo Cars își propune să ofere clienților libertatea de mișcare într-un mod personal, sustenabilși sigur. Acest scop se reflectă într-o serie de ambiții legate de practicile de afaceri: de exemplu, la mijlocul acestui deceniu își propune ca jumătate din vânzările sale globale să fie mașini complet electrice și să stabilească cinci milioane de relații directe cu clienții săi. Volvo Cars se angajează, de asemenea, să reducă continuu amprenta sa de carbon, cu ambiția de a fi o companie neutră din punct de vedere climatic până în 2040.