Volvo Cars, producatorul de automobile premium, va începe din această lună producția noului său mid-size SUV XC60 în fabrica din Gothenburg, Suedia.
Producția noului XC60 marchează 90 ani de la momentul lansării primei mașini Volvo, ÖV4, pe 14 aprilie 1927.
Primul Volvo a fost vândut într-un număr total de 275 de exemplare, un volum modest de vânzări chiar și pentru acele vremuri.
Noul XC60 va înlocui cel mai bine vândut model din cei 90 de ani de istorie Volvo.
Noul XC60 înlocuiește modelul original
Modelul original XC60 a devenit încă din anul lansării sale, în 2008, un fenomen la capitolul vânzări - înregistrând de la an la an creșteri remarcabile.
La 7 ani de la momentul lansării a fost declarat cel mai bine vândut model mid-sized SUV premium din Europa. Chiar și acum, dupa 9 ani, reușește să-și mențină această poziție.
Actualul XC60 reprezintă 30% din vânzările Volvo la nivel global - 966,000 de mașini - și, în această lună, se preconizează depășirea cifrei de 1,000,000.
“Compania Volvo este mândră de istoria sa. Cei 90 de ani de experiență acumulată au fost extraordinari însă, următorii 10 pe care urmează să-i parcurgem până la aniversarea de 100 de ani, vor depăși orice așteptare întrucât ne concentrăm intens pe conducere autonomă, electrificare și conectivitate. Iar noul XC60 integrează tocmai aceste direcții.” a declarat Håkan Samuelsson, Președinte și Director Executiv al Volvo Car Group.
Noul XC60 este una dintre cele mai sigure mașini fabricate vreodată, dotată cu tehnologii de siguranță de ultimă generație, inclusiv noul sistem Oncoming Lane Mitigation cu asistență la viraje care te poate ajuta să eviți coliziunile frontale.
Noul model va veni si cu optiuni precum sistemul semi-autonom Pilot Assist, care are grijă de direcție, accelerație și frânare pe drumuri bine marcate de până la 130 km/h.
Cu noul XC60 lansat în acest moment pe piață și cu o creștere graduală a disponibilității lui pentru comenzi la nivel global, Volvo și-a creat toate premisele pentru a înregistra în 2017 vânzări record.
Aniversarea celor 90 de ani
Fondatorul Volvo Assar Gabrielsson a văzut oportunitatea fabricării de automobile în Suedia, după ce a observat evoluția pieței auto din S.U.A. și Europa prin prisma poziției sale de om de vânzări în cadrul companiei suedeze SKF - furnizor de componente pentru industria auto.
Subliniind atuurile Suediei - materie primă accesibilă, forță de muncă ieftină și ingineri calificați - el a reușit să convingă conducerea SKF să investească într-o afacere auto denumită inițial AB Volvo.
Prima mașină suedeză produsă în masă a fost un vehicul destul de convențional, cu elemente preluate din design-ul auto american: cadru din lemn de frasin și fag, motor cu supapă laterală 1.9 litri și roți cu spițe din lemn.
O singură combinație cromatică era disponibilă: albastru închis cu aripi negre.
Dincolo de schimbările inevitable apărute de-a lungul celor 90 de ani de istorie Volvo, un lucru a rămas stabil, de neclintit: misiunea companiei de a crea cele mai sigure mașini din lume.