Volvo Cars, producătorul de mașini premium, sărbătorește cea dea 90-a aniversare la cel mai mare show pentru mașini clasice, Techno Classica în Essen, Germania, în 5-9 aprilie.
În 14 aprilie 1927, prima mașină Volvo a ieșit pe poarta fabricii din Gothenburg, Suedia.
Standul Volvo Cars de la Techno Classica nu prezintă doar istoria companiei. Va fi prezentat și cel mai recent produs lansat, noul XC60, lansat la Salonul Internațional Auto din Geneva la începutul lunii martie. Techno Classica va fi primul show auto german pentru noul XC60.
Noul XC60 înlocuiește modelul original de mare succes, care în nouă ani de la lansare a devenit cel mai bine vândut SUV mid-sized din Europa cu aproape 1 milion de unități vândute global. Astăzi, XC60 reprezintă aproximativ 30% din vânzările totale globale ale Volvo.
”Avem o moștenire bogată în crearea de SUV-uri stilate și dinamice care oferă cele mai recente tehnologii. Noul XC60 nu va fi o excepție. E mașina perfectă pentru un stil de viață activ și reprezintă următorul pas în planul nostru de transformare ” spune Håkan Samuelsson, Președinte și Director Executiv al Volvo Car Group.
Cele 6 modele clasice Volvo expuse la Techno Classica vor fi:
Seria Volvo PV600 a fost lansată în 1929, la doar doi ani după ce micul producător auto suedez și-a început operațiunile. Avea un design distinct inspirat din cel american și un motor puternic de 3 litri cu șase cilindri. A fost creată și o versiune cu șapte locuri, în principal cu scopul de a fi folosită pentru taxi.
Aproximativ 4.400 de mașini din seria Volvo PV600 au fost realizate de-a lungul celor 8 ani de producție.
PV444 a fost numit ”Micul Volvo” când a fost expus pentru prima oară în Stockholm, în 1944. Din cauza crizei de materiale de după cel de-al Doilea Război Mondial, producția nu a început decât în 1947. Pentru prima oară, Volvo a putut oferi un model accesibil pentru clienții cu venituri medii și cererea a fost mult mai mare decât oferta.
PV444 a fost primul model Volvo exportat în USA. Prima mașină a ajuns în port în Long Beach, California, în 1955 și doar doi ani mai târziu, Volvo a devenit al doilea cel mai mare brand importat.
Volvo P1800 este probabil cel mai emblematic model Volvo al tuturor timpurilor.
A devenit cunoscut la nivel mondial ca ”The Saint’s car” în serialul TV cu același nume din anul 1960, care îl avea în distribuție pe Roger Moore jucând rolul lui Simon Templar.
Produs din 1961 până în 1973, P1800 este astăzi extrem de căutat în rândul colecționarilor de mașini clasice.
La sfârșitul lunii noiembrie din 1967, Volvo a prezentat cea de-a treia variantă a ceea ce s-a dezvoltat într-o mașină completă de familie, cunoscută ca seria 140: Volvo 145.
Volvo 145 a fost un model estate cu 5 uși, având în partea din spate un hayon vertical. Toată lumea a fost de acord că această mașină era una sigură, comfortabilă, extrem de practică și spatioasă. Volumul de încărcare era de mai mult de 2 metri cubi și podeaua cargo-ului era perfect plană.
Volvo 145 a devenit rapid un estate extrem de popular și a jucat un rol tot mai important în seriile 140.
Volvo V262C a fost lansat la Salonul Internațional Auto din Geneva din martie 1977, ca parte a celei de-a 50-a aniversare Volvo. A fost rezultatul unei cooperări între Volvo și Bertone, model conceput în Suedia, dar asamblat în Torino, Italia.
Acest coupe cu patru locuri și cu plafonul care a devenit trademark-ul modelului 262C a fost bazat pe sedanul 262 cu două uși și șase cilindri. Matrițele customizate au fost realizate de Bertone și compania italiană a furnizat și interioarele personalizate cu piele plisată, furnir de ulm și mochetă cu fir lung.
Modelul 262C a fost alimentat de motorul B27F overhead-cam V6 cu injecție de combustibil PRV (Peugeot-Renault-Volvo), de 140 CP. Un total de 6.622 de mașin au fost produse între 1977 și 1981.
Modelul 850 R e versiunea de înaltă performanță a modelului de succes Volvo 850. A fost lansat în 1996 și a fost succesor pentru 850 T5-R.
Motorul montat transversal de 2.3 litri, 5 cilindri, genera 250 CP, oferind mașinii 7,5 secunde să ajungă la 100 km/h. Roșul intens a fost unic pentru 850 R, dar putea fi comandat în alte cinci culori, în funcție de piață.
Volvo 850 R a fost produs ca model sedan și estate, fiind unul dintre cele mai căutate modele clasice ”tinere”.