Producătorul de mașini premium Volvo Cars își propune să vândă un total de 1 milion de mașini electrice până în anul 2025. Pentru a atinge acest obiectiv, compania suedeză are în plan realizarea a cel putin două versiuni hibrid pentru fiecare model și lansarea primului automobil complet electric în 2019.
”Ne-am setat acest obiectiv ambițios în mod intenționat”, spune Håkan Samuelsson, președinte și director executiv al Volvo Cars. ”Va fi o adevărată provocare, dar Volvo vrea să fie lider în aceasta etapă de trecere către automobilele complet electrice."
Volvo Cars se pregătește de lansarea mașinilor electrice de cinci ani. A dezvoltat Scalable Product Architecture (SPA) și Compact Modular Architecture (CMA), două noi arhitecturi de vehicule potrivite pentru toate tipurile de modele. Aceste arhitecturi pot încorpora deopotrivă mașini hibrid și mașini complet electrice.
Autoturismele mai mari, care aparțin seriilor 60 și 90, sunt construite pe SPA, iar modelele mai mici, care aparțin seriei 40, au la bază CMA și vor fi lansate în curând, la nivel mondial. Toate aceste mașini vor avea versiuni electrice. Targetul de 1 milion de automobile electrice reprezintă un total cumulat.
Detalii complete despre noua promisiune Volvo Cars privind mașinile electrice pot fi găsite în Raportul de Sustenabilitate Volvo Cars 2015 (PDF).
Promisiunea Volvo privind mașinile electrice face parte dintr-un vast program strategic anunțat recent, care conține noi angajamente ce plasează sustenabilitatea în centrul operațiunilor de business viitoare.
Noua promisiune a fost botezată ‘omtanke’, un cuvânt suedez care înseamnă ”considerație” sau ”grijă”.
Printre angajamentele făcute de Volvo Cars se numără faptul că producătorul auto va impune operațiuni climatice neutre până în anul 2025. Pozițiile de conducere vor fi ocupate de femei în proporție de 35% până în anul 2020. Până atunci, obiectivul Volvo este ca nici un om să nu fie omorât sau rănit grav la volanul unui nou model. Volvo va lucra alături de partenerii săi internaționali pentru a promova sustenabilitatea.
Detalii complete despre noul angajament privind sustenabilitatea la scară largă pot fi găsite în Raportul de Sustenabilitate Volvo Cars 2015 (PDF), dar și in versiunea online a Raportului de Sustenabilitate de pe site-ul Volvo Cars.
Pentru exercițiul financiar 2015, Volvo Car Group a înregistrat un profit profit operațional de 6.620 de milioane de coroane suedeze (2.128 de milioane de coroane suedeze în 2014). Câștigurile din aceeași perioadă s-au ridicat la 164.043 de milioane de coroane suedeze (137.590 de milioane de coroane suedeze în 2014). În 2015, vânzările globale au ajuns la un record de 503.127 de mașini, o creștere de 8% în comparație cu 2014. Vânzările și profitul operațional record obținute de Volvo Car Group au permis continuarea investițiilor în planul său global de transformare.