volvo-trippin.jpg

Aventura We Must Be Trippin' continuă - Ep. 2: Volvorine XC60 in a dangerous race

We Must Be Trippin' și-au continuat drumul exact așa cum și-au plănuit. După o seară magică în inima Sibiului, au pornit spre Păltiniș să-și ia doza de adrenalină. Obișnuiți cu liniștea și pacea pe care le-o oferea habitaclul lui XC60, atmosfera competiției de Enduro le-a pus sângele în mișcare și le-a dus senzații tari.

Citește mai multe despre experiența Păltiniș, povestită chiar de echipa We Must Be Trippin'.

„Cu gândul la cursa pe care nu voiam s-o ratăm, am pornit spre Păltiniș. Dis-de-dimineață a nins, iar asta ne-a dat un plus de entuziasm. Cu bateriile aparatelor încărcate, îmbrăcați ca pentru o expediție pe Everest, ne-am suit în Volvorine și am pornit către prima ediție a unei curse periculoase" - White Enduro.

Cursă de enduro sau scenariu de război?

De ce „white”? Pentru că este o cursă de motociclete pe zăpadă la care participă o mulțime de maniaci enduro, aventurieri profesioniști și debutanți deopotrivă. Imaginați-vă doar cât de solicitantă este: control pe două roți pe zăpadă sau gheață, la -7 grade, pe un traseu în pădure plin de capcane (cioturi, noroi, copaci căzuți, râuri, gheață și multe alte obstacole). Pare un adevărat scenariu de război. Și unde mai pui că e și contratimp?

volvo-xc60-1.jpg?noresize

"Am deschis trapa mașinii și am lăsat fulgii să ne inunde habitaclul și să se topească pe scaunele de piele încălzite, parcă pentru a ne convinge de venirea iernii. Până acum a fost o cursă contra primăverii. Anotimpurile par inversate - primăvară și de abia apoi iarnă, iar călătoria asta trebuia să fie despre zăpadă și despre tot ce aduce ea cu sine. "

După primul plin de motorină făcut la București am uitat în totalitate de alimentare. Am aruncat un ochi la indicator - rezervorul era pe jumătate plin și indica un consum de aproximativ 8l/100km, absolut mulțumitor pentru gabaritul lui XC60. Ne-am relaxat, eram în grafic, pentru că nu exista nicio benzinărie în apropiere. 

Momentul ”Piele de găină” activat! 

Peisajul era exact cum ni-l doream: brazi albiți de zăpadă, drumuri virajate și libere, mașini încărcate cu skiuri și plăci de snowboard, platforme cu motociclete enduro și echipamente de protecție puternic colorate. Odată ajunși am simțit instantaneu mirosul de benzină arsă, motoare încinse și sunetul inconfundabil al bestiilor cu două roți. Obișnuiți cu liniștea și pacea pe care ne-o oferea habitaclul lui XC60, a fost un șoc (pozitiv) când am simțit vacarmul cursei. 

xc-60-volvo-1.jpgCursa a început în stil oldschool, cu alergarea riderilor până la motoare - primul ajuns, primul pe traseu. După adrenalina produsă de start, cu căzăturile riderilor, alunecările pe noroi și zăpadă, rateurile de la Start ale unora, s-a lăsat liniștea. Odată intrate pe traseul din pădure, sunetul de motoare a scăzut în intensitate - acum se auzeau ca niște drujbe care taie copacii undeva în străfundurile munților.

Am hotărât că e momentul să ne bucurăm și noi de un alt traseu - și anume de pârtia Arena Platoș. Așa că am început exact invers - am mâncat un hot dog, o supă fierbinte, am băut un ceai la fel de fierbinte și am urcat pe pârtie să dăm o tură pe zăpada proaspăt așezată.

Pe urmele lui Volvo V90 Cross Country

Odată urcați pe plăci am coborât pe aceleași urme pe care le-am făcut cu un an în urmă cu Volvo V90 Cross Country - o experiență unică, absolut senzațională (aici poți vedea aventura). Spre seară am coborât să vedem statusul cursei - riderii începuseră să se apropie de linia de sosire. Îi vedeam și îi auzeam venind. Înnămoliți din cap până în picioare, cu vizierele pline de noroi și cu aburi ieșind din ei ca la saună, motocicliștii își dau ultimul strop de energie pentru rampa finală care anunța finish-ul. A fost ca pe front, cu mulți căzuți în luptă, prin noroi, pietriș, zăpadă, gheață și apă.

Ultima sută de metri a fost și cea mai grea - o pantă abruptă și noroioasă, cu șanțuri adâncite de cauciucurile cu țepi ale primelor motociclete sosite, presiune din partea spectatorilor și oboseală psihică. Storși de energie, însetați, cu nervii întinși la maxim după un parcurs extrem de greu, îi aștepta înfruntarea supremă. Concentrați pe urcare, cu gazul la maximum, țâșneau de la baza pantei ca niște gloanțe. Unele se dovedeau a fi oarbe, cădeau după câțiva metri parcurși, în timp ce alții zburau pe acea culme finală până în zări, în aplauzele și uralele publicului.

xc60-1.jpg

La o asemenea competiție participarea și experiența sunt factori importanți pentru rideri. Bineînțeles că spiritul competitiv este acut, dar mai puternic este spiritul de camaraderie între rideri și publicul care sare mereu să dea o mână de ajutor pe traseu. Apropo, finish-ul nu a fost sărbătorit cu șampanie, așa cum suntem obișnuiți la competiții, ci doar cu apă pentru hidratare. Fără lămâie, că nu sunt fotomodele, ci doar niște modele de curaj, perseverență și profesionalism.

În ton cu spiritul de camaraderie ne-am urcat în partenerul nostru de drum, Volvorine, și am coborât spre Sibiu, la apus, exact ca într-o scenă dramatică de film. Pentru ziua următoare pregătim un drive test mai deosebit.”

Prima seară a aventurii Volvorine XC60 a fost dedicată plăcerilor culinare. Ziua 2 a fost un mix între adrenalina simțită pe pârtie și emoția de a privi alți împătimiți ai adrenalinei în acțiune, pe un traseu ce se confunda cu un teren de război. Ce ne mai pregătesc băieții data viitoare?

Aflăm în curând. Urmează episodul 3.

În așteptarea episodului nr.3, te invităm să te convingi de performanțele noului Volvo XC60 în cadrul unui test drive. Cine știe - poate îi găsești o poreclă chiar mai puternică decât ”Volvorine”. 

PROGRAMEAZĂ UN TEST DRIVE

×

Fii la curent cu noutățile Volvo!