HEADER-volvo-Accident

Echipa Volvo de Cercetare a Accidentelor: cei mai buni detectivi

Acționând în numele siguranței, echipa Volvo de Cercetare a Accidentelor este pe teren ori de câte ori este nevoie, zi și noapte, pe tot parcursul anului. După o muncă intensă de cercetare, detectivii Volvo aduc informații esențiale despre accidentele petrecute, ajutând astfel la construirea unor mașini tot mai sigure.

Cine sunt detectivii Volvo?

Imaginează-ți un detectiv ca Hercule Poirot care poartă pelerină, fumează o pipă și studiază cu meticulozitate un caz grav. El mai întâi vizualizează situația, apoi găsește o soluție.

Echipa de cercetare a accidentelor de la Volvo funcționează într-un mod similar, analizează accidentele și descrie firul evenimentelor până la cel mai mic detaliu pentru a învăța din ele.  

Specialiștii sunt mereu pregătiți atunci când se petrece un accident în zona Gothenburg și apar la fața locului pentru a documenta și descoperi ce s-a întâmplat. Cercetarea continuă când revin la birou, unde studiază rapoartele de la poliție, informațiile de la șofer și starea mașinii.

Șoferul este rugat să completeze un chestionar cu 200 de întrebări despre cum s-a petrecut accidentul: Care a fost starea vremii? La ce oră s-a petrecut? Care era starea semnalizatoarelor din trafic? Rapoartele medicale oferă informații despre leziuni, care ulterior sunt analizate de medici și specialiștii biomecanici.

"Din mai multe puncte de vedere, lucrăm la fel ca în 1970, când a fost formată echipa”, povestește Håkan Gustafson, membru al echipei de 15 ani. ”Colectăm date, le analizăm și învățăm din accidente. Adevăratele rezultate ale eforturilor pe care le depunem pentru siguranță sunt vizibile aici și sunt diferite de cele din laborator. Împărtășim apoi informațiile cu departamentele tehnice care implementează soluții noi în mașinile Volvo".


Colectarea datelor

Întregul proces de colectare a datelor oglindește modalitatea prin care o mașină face față situațiilor riscante și accidentelor. În timpul condusului, mașina îl ajută pe șofer să păstreze distanța sigură față de vehiculele din față și le verifică pe cele care vin din spate prin senzorul punctului orb.

Dacă se apropie un pericol, mașina îl avertizează pe șofer. Dacă șoferul nu intervine, mașina o va face. Dacă frânarea sau direcția nu sunt suficiente, siguranța pasivă a autovehiculului va atenua consecințele unui accident - prin airbaguri, centuri de siguranță și compartimentul de siguranță. Ulterior, funcția Volvo on Call asigură contactarea serviciilor de urgență.

Prin descoperirea și analiza a tot ceea ce s-a întâmplat în timpul fiecăruia dintre acești pași, Echipa de Cercetare a Accidentelor poate furniza informații relevante cu privire la ceea ce trebuie îmbunătățit.

"Este important ca accidentele să fie analizate în detaliu și cunoștințele împărtășite cu întreaga organizație", spune Anna Claesson, responsabilă pentru siguranța activă în echipa de cercetare a accidentelor. "Încercăm să identificăm lucruri pe care nu le putem rezolva astăzi și să fim în mod constant în fruntea siguranței pasive și active".

În fiecare an, echipa Volvo investighează în medie 30-50 de accidente/persoană, dar multe accidente se întâmplă în Suedia și munca detectivilor devine mai complicată atunci când trebuie analizat un accident din trecut. Compania de asigurări Volvia vine în ajutor cu sute de rapoarte despre accidente, care deservesc drept bază statistică.

Multe din accidentele pe care le investighează echipa nu sunt atât de dramatice, spune Håkan, dar lucrurile pot deveni intense din când în când. ”Sunt accidente care m-au afectat. Nu trebuie să uităm că și cele mai mici accidente au un impact asupra oamenilor”.

”Unul dintre lucrurile la care m-am gândit mult înainte de a mă alătura echipei, a fost dacă voi putea să gestionez stresul mental. Am simțit că am această capacitate, deoarece pot să ajut la producția unor mașini mai bune. Am un sentiment profund de mândrie atunci când o persoană pășește nevătămată după un accident. Suntem mândri să lucrăm într-o companie care salvează vieți omenești.”, spune Ana, membru nou în Echipa de Cercetare a Accidentelor.


Istoricul Echipei de Cercetare a Accidentelor Volvo

În 1966, compania a dorit să măsoare eficiența centurii de siguranță cu prindere în 3 puncte în cadrul unui accident. Acest lucru se întâmpla cu câțiva ani după ce inginerul Nils Bohlin a inventat centura de siguranță, iar Volvo a transformat-o într-un standard pentru locurile din față a tuturor modelelor.

Timp de un an, toate accidentele în care erau implicate mașini Volvo au fost analizate, iar centura de siguranță a redus cu 50% leziunile. Acest proiect de colectare a datelor, a deschis drumul pentru inițierea Echipei de Cercetare a Accidentelor în 1970.

De atunci, echipa a colectat informații despre 44,000 de accidente în care au fost implicate mașini Volvo și au derulat mii de procese detaliate de analiză. Aceasta constituie o bază de date valoroasă care oferă informații importante despre siguranță pentru dezvoltarea mașinilor noi.

CITEŞTE DESPRE VIZIUNEA VOLVO 2020

×

Fii la curent cu noutățile Volvo!