Cu noul concept 360c pentru mașini autonome, Volvo Cars abordează una dintre principalele provocări legate de introducerea tehnologiei autonome și solicită un nou standard global în ceea ce privește modul în care autovehiculele autonome pot comunica în siguranță cu toți ceilalți participanți la trafic.
Există o legătură strânsă între condusul autonom și siguranță, iar tehnologia are potențialul de a aduce cea mai importantă îmbunătățire pentru siguranța traficului de la 1959, când Volvo Cars a inventat centura de siguranță în trei puncte, încoace.
Un nou mod de comunicare în trafic
Tehnologia autonomă va fi introdusă treptat, nu peste noapte. Ca rezultat, vor fi introduse autoturisme complet autonome într-o situație de trafic mixt, în care mașinile autonome fără un șofer uman vor împărți drumul cu alți participanți la trafic.
În aceste condiții de trafic, nu va mai fi posibil să faci contact vizual și să înțelegi astfel intențiile celuilalt șofer, un element central al interacțiunii în traficul rutier din prezent.
Ca parte a dezvoltării conceptului Volvo 360c, inginerii în securitate Volvo Cars au decis să abordeze această provocare - stabilirea unui mijloc sigur de comunicare între autoturismele complet autonome și ceilalți utilizatori ai drumului.
În plus, accentul a fost pus asupra creării unui standard universal aplicabil, astfel încât ceilalți participanți la trafic să nu aibă în vedere producătorul sau marca mașinilor autonome.
Comunicarea mașinilor autonome în viziunea Volvo
Conceptul 360c încearcă să răspundă acestei provocări printr-un sistem care cuprinde sunete, culori, elemente vizuale, mișcări, precum și combinații ale acestor instrumente, pentru a comunica intențiile vehiculului către ceilalți participanți la trafic. Acest lucru înseamnă că în orice moment e clar care este următoarea mișcare a mașinii.
Un detaliu important este faptul că tehnologia comunicării sigure realizată pentru conceptul 360c se concentrează asupra indicării intențiilor mașinii autonome către ceilalți participanți la trafic, iar mașina nu va emite niciodată instrucțiuni pentru ceilalți din trafic.
"Credem cu tărie că această metodă de comunicare ar trebui să fie un standard universal, astfel încât toți participanții la trafic să poată comunica cu ușurință cu orice autoturism autonom, indiferent de producătorul mașinii", a declarat Malin Ekholm, Vicepreședinte al Centrului de Siguranță Volvo Cars. "Dar este important, de asemenea, să nu îi instruim pe alții ce să facă în continuare, pentru a evita posibilele confuzii. Cercetarea noastră arată că acesta este cel mai sigur mod de comunicare între mașinile autonome și ceilalți participanți la trafic."
Cum schimbă Volvo 360c viitorul călătoriilor
Conceptul 360c reprezintă viziunea Volvo Cars pentru viitorul călătoriilor - un viitor autonom, electric, conectat și sigur. Volvo 360 propune patru potențiale utilizări ale vehiculelor autonome - un spațiu de dormit, un birou mobil, un living și un spațiu pentru divertisment - fiecare regândind modul în care oamenii vor călătorii.
În cazul interiorul gândit ca spațiu de dormit, inginerii în securitate de la Volvo Cars au analizat viitorul tehnologiei de siguranță și modul în care poziționarea diferită a pasagerilor ar putea influența siguranța. O pătură de siguranță specială inclusă în spațiul de dormit prevede un viitor sistem de prindere care funcționează la fel ca centura de siguranță în trei puncte, dar este ajustat pentru persoanele care stau întinse în timpul călătoriei.
Conceptul 360c vizează noi grupuri de clienți potențiali și anticipează și implicațiile pe care mașinile autonome le vor avea supra viitorului orașelor, infrastructurii și amprentei asupra mediului a societății. Spre exemplu, pe distanțe scurte, de până la 300 km, Volvo 360c poate deveni alternativa ta pentru zborurile cu companiile aeriene.